De meest gestelde vragen (FAQ) over onze menukaarten en toebehoren, het bestelproces, de levertijd en het personaliseren van jouw unieke product. Geen antwoord gevonden? Neem contact met ons op!
1 Oriënteren & Kiezen
1.1 Maken jullie menukaarten op maat?
Maatwerk is ons uitgangspunt en onze specialiteit, dus ja!
Vrijwel elke bestelling is een op maat gemaakte menukaart of menustandaard. Wel gaan we in onze webshop uit van een aantal standaard formaten (groottes) en principes. Je kiest echter zelf je kleur en rugverbinding. Met een gravure maken we het helemaal af.
1.2 Kan ik een ander formaat bestellen dan in jullie webshop staat?
Onze ervaring leert dat de formaten A4 en A5 (beide 'staand'), Carré (vierkant) en X-Long (langwerpig) het meest gebruikelijk zijn in de horeca. Bij deze formaten profiteer je van onze eerder gemaakte werktekeningen en het bestaande productieproces. De exacte afmetingen vind je bij de producten onder Specificaties.
Wil je iets anders, dan kan dat! Bijvoorbeeld een klein menukaartje op A6 formaat, een ronde menukaart of willekeurige andere vorm. Wil je helemaal losgaan? Deel gerust je ideeën, want we produceren alles in huis en kunnen vrijwel elke vorme en afmeting maken. Houd wel rekening met opstartkosten en een langere levertijd, omdat een maatwerkaanvraag extra ontwikkeltijd van ons vraagt.
1.3 Hebben jullie ooit al eens ... gemaakt?
Een vraag die wij regelmatig krijgen en in het verlengde ligt van de voorgaande FAQ. In onze webshop bestel je de meest voordehandliggende maten menukaarten, maar doorgaans is niets ons te gek, dus laat gerust je voorbeeld zien, deel je idee en we kijken of we het al eens gemaakt hebben.
Bekijk (binnenkort) ook ons portfolio om voorbeelden te zien.
1.4 Wat is het verschil tussen diamantgraveren en lasergraveren?
We maken gebruik van twee graveertechnieken, met beide een ander resultaat. Het is een kwestie van smaak welk type gravure bij je past. Het grootste verschil is de diepte waarmee er in het materiaal wordt gewerkt. Een diamantgravure geeft een mooi reliëf (meer diepte) en is altijd zilverkleurig, omdat we de toplaag van het materiaal helemaal weghalen. Met een lasergravure halen we alleen een beetje van de coating af, waardoor je een 'gekleurde' gravure krijgt. Er ontstaat een minimale diepte in je menukaart.
1.5 Wat betekenen de pictogrammen bij jullie producten?
We hebben onze producten voorzien van pictogrammen. Zo zie je in een oogopslag hoe je jouw menukaarten of menustandaarden zo lang mogelijk mooi houdt.
Kan in de vaatwasser (spoelprogramma)
|
Afneembaar met licht vochtige doek
|
Bestand tegen vette vingers
|
Krasarm
|
Duurzaam geproduceerd
|
Recyclebaar materiaal
|
Behandelen met onderhoudsolie
|
Vuurbestendig
|
Lees bij 'Duurzaamheid & Onderhoud' hoe je menukaarten en menustandaarden zo goed mogelijk schoonhoudt.
1.6 Ik weet niet welke menukaart het beste bij ons past
Hoewel we een webshop zijn, gaan we persoonlijk contact niet uit de weg. Bel ons gerust of stuur een bericht via het contactformulier, dan maken we een afspraak om je wensen te bespreken. Je kunt ook eerst een sample aanvragen.
1.7 Kan ik eerst een sample aanvragen?
Zeker, dat kan! Als je helemaal nog geen idee hebt, bestel dan onze samplewaaier. Twijfel je nog tussen enkele kleuren, vraag dan losse samplekaartjes aan. We vragen voor beide een kleine vergoeding (statiegeld).
1.8 Kan ik ook bij jullie langskomen?
We hebben een showroom, zodat je voorbeelden van onze producten kunt bekijken. We maken met plezier een afspraak voor je bezoek. Neem daarvoor contact met ons op via het formulier op deze pagina.
1.9 Kunnen jullie bij ons langskomen?
Zoals jij welkom bent in onze showroom, kunnen wij ook jouw horecazaak bezoeken met voorbeeldmateriaal. Op afspraak komen we graag bij je langs.
2 Bestellen & Betalen
2.1 Hoe plaats ik een bestelling in jullie webshop?
Zodra je weet wat je wilt, kies je in onze webshop het product van jouw keuze. Bijvoorbeeld een Gecoate menukaart met elastiek op A5 formaat. Vervolgens kies je de kleur coating of (bij metalen menukaarten) het soort metaal. Selecteer hierna de kleur van het elastiek (bij menukaarten met boekschroeven, zijn de boekschroeven zilverkleurig). Tot slot kies je het type gravure voor je menukaart en voeg je het gewenste aantal menukaarten toe aan je winkelwagen. Vergeet niet om bijpassende insteekhoezen te selecteren. Dan weet je zeker dat je jouw drukwerk in je menukaart kunt bevestigen, want niet alle insteekhoezen hebben gaatjes op de juiste plek. Vanuit je winkelwagentje rond je vervolgens je bestelling af en daarna zijn wij aan zet!
2.2 Moet ik een minimum aantal producten bestellen?
Nee. Voor bijna al onze producten geldt geen minimale bestelhoeveelheid. Wil je dus één menukaart bestellen, dan kan dat. We hanteren ook geen opstartkosten voor producten die je in onze webshop bestelt. Sommige onderdelen voor menukaarten gaan in setjes van tien, zoals boekschroeven, elastieken en splitpennen. Ook voor onze luxe menustandaarden geldt een minimale bestelhoeveelheid (200 stuks). Simpelweg, omdat het proces om ze te maken erg bewerkelijk is. Voor maatwerk in formaat, vorm of materiaal ontvang je vooraf een offerte op basis van je gewenste aantal.
2.3 Krijg ik een voorbeeld van mijn bestelling?
Van elke bestelling maken wij eerst een digitale impressie. Zodra we met jouw bestelling aan de slag gaan, krijg je van ons het verzoek om je logo of tekst aan te leveren. Daarmee maken we eerst een voorbeeld (pdf) zodat je kunt zien hoe je menukaart of menustandaard eruit komt te zien. Dit is natuurlijk altijd een impressie, maar geeft een goed beeld van het eindresultaat. Als je akkoord bent met de digitale impressie, bevestig je dat per e-mail. Daarna nemen we je bestelling in productie.
2.4 Geven jullie korting of hebben jullie speciale acties?
We geven geen korting op onze webshopproducten. De prijs van onze producten is passend voor de ambachtelijke arbeid die er tegenover staat en we hanteren bijvoorbeeld geen opstartkosten of toeslag bij kleine orders. Wel hebben we regelmatig een leuke (seizoens)actie. Houd onze nieuwsbrief in de gaten om direct op de hoogte te zijn als het zover is!
2.5 Hoe kan ik mijn order betalen?
Je kunt gebruikmaken van verschillende betaalmethoden. In alle gevallen winkel je online met kopersbescherming.
2.6 Hoe berekenen jullie de verzendkosten?
De verzendkosten voor je bestelling berekenen wij automatisch op basis van het gewicht van je order. Bij het invullen van het verzendadres in je winkelwagen, tonen we de verzendkosten. Meestal versturen we bestellingen met DPD, DHL of Post NL, altijd inclusief track & trace.
2.7 Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
In overleg kun je je bestelling kosteloos ophalen in onze showroom. Geef bij je bestelling aan dat je wilt 'Ophalen in de showroom'. Er worden dan geen verzendkosten berekend. Wij laten het weten zodra je bestelling klaarstaat. Laat ons even weten wanneer je langskomt, zodat je niet voor een dichte deur staat.
3 Materiaal & Productie
3.1 Van welk materiaal maken jullie menukaarten?
Onze gecoate en metalen menukaarten maken wij van aluminium composiet. Dit is vorm- en slijtvast en kan bovendien goed tegen vorst, vocht, uv-licht en hitte. Vinyl menukaarten zijn, hoe kan het ook anders, gemaakt van oude LP's.
3.2 Uit welke kleuren kan ik kiezen?
Standaard zijn onze menukaarten leverbaar in 10 kleuren coating, glad en geschuurd metaal. In overleg is maatwerk mogelijk. Dit geldt ook voor elastiek: in ons assortiment zitten de vier veelgevraagde kleuren, maar we nemen gerust de moeite om op zoek te gaan naar een andere kleur. Houd er rekening mee dat dit maatwerk wel iets kan doen met de prijs van het eindproduct. Je krijgt dan altijd een offerte vooraf.
3.3 Waarom kunnen jullie niet binnen een paar dagen leveren?
Door bij ons je menukaarten te bestellen, koop je direct bij de producent. Elk van onze producten wordt speciaal voor jou gemaakt. Dit gebeurt op ambachtelijke wijze. We maken gebruik van een basisvoorraad, maar iedere bestelling is anders, dus we houden die voorraad bewust klein, zodat we ook flexibel blijven. Zie je bij een product 'op voorraad' staan? Dan betekent het dat we ons basismateriaal op voorraad hebben. Onze levertijd varieert dan van 4 tot 6 weken.
3.4 Hoe lever ik mijn logo bij jullie aan?
Om een goede digitale impressie van je bestelling te kunnen maken, hebben we je logo nodig in vectorbestand (.eps of .ai). Als je deze zelf niet hebt, kun je deze meestal bij je grafisch ontwerpeer wel opvragen. Lukt dat niet, dan kunnen wij tegen een meerprijs ook je (.png of .jpeg) bestand omzetten naar een vectorbestand. Je krijgt hier dan vooraf offerte voor.
3.5 Hoe komt mij logo op de goede plaats van de menukaart of menustandaard?
Je krijgt altijd een digitale impressie van je bestelling, zodat je vooraf kunt zien hoe wij jouw logo weergeven op de menukaart of menustandaard. Als je daar zelf ideeën over hebt, kun je dit vooraf natuurlijk aan ons doorgeven, zodra je ook je logobestand bij ons aanlevert.
3.6 Hoe kom ik aan een digitale impressie van mijn bestelling?
Je levert na je bestelling bij ons je logo of tekst aan. Wij maken hiervan een digitale impressie. Dit is een voorbeeld in bestandsformaat pdf, zodat je goed kunt beoordelen of het ontwerp naar wens is. We delen deze impressie met je via je e-mailadres.
4 Garantie & Retour
4.1 Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?
Vrijwel iedere bestelling bij ons is maatwerk. Wil je jouw (zojuist geplaatste) bestelling annuleren of iets wijzigen? Neem zo snel mogelijk en liefst telefonisch contact met ons op (op werkdagen). Natuurlijk proberen we zoveel mogelijk met je mee te denken. Heb je je logo al aangeleverd en zijn we begonnen aan het maken van de digitale impressie? Of staat je bestelling al klaar voor productie? Dan hebben we al werk voor je verzet en zijn we genoodzaakt annuleringskosten te berekenen. Is jouw bestelling al in productie? Dan kun je jouw bestelling niet meer annuleren. Informeer jezelf over onze algemene voorwaarden voordat je je bestelling plaatst.
4.2 Kan ik mijn bestelling retourneren?
Onze producten zijn maatwerk. Een retour moeten wij als verloren beschouwen. Wil je een bestelling na ontvangst terugsturen, dan gelden onze algemene voorwaarden. Is er iets mis met je ontvangen bestelling? Neem contact met ons op. We kijken graag naar een oplossing.
4.3 Zit er garantie op jullie producten?
Onze menukaarten staan erom bekend dat ze járen meegaan, bij zorgvuldig en normaal gebruik. Sommige vaste klanten komen pas na vijf jaar weer bij ons terug voor een herhaalbestelling. Is er toch iets mis met een door ons geleverd product, dan bekijken we in overleg met jou wat we eraan kunnen doen. Bestellingen in onze webshop zijn overigens beschermd via Trusted Shops. Is je bestelling beschadigd bij levering of incompleet? Dan biedt de Kopersbescherming complete bescherming van al je online aankopen bij gecertificeerde winkels.
5 Duurzaamheid & Onderhoud
5.1 Hoe lang gaan jullie menukaarten mee?
De levensduur van onze gecoate en metalen menukaarten is afhankelijk van de intensiteit van het gebruik. Daarom kunnen we niet zwart op wit zeggen dat ze bijvoorbeeld een x-aantal jaren meegaan. Hoe vaak is je zaak geopend?Gebruik je de kaarten dagelijks? Hoe ga je ermee om? Dat zijn allemaal factoren die mede de duurzaamheid bepalen. Onze menukaarten worden gemaakt van aluminium composiet en/of vinyl en hebben de afgelopen 15 jaar hun duurzaamheid meer dan bewezen.
5.2 Hoe houd ik mijn menukaarten goed schoon?
Onze producten zijn speciaal voor jouw zaak en met zorg geproduceerd. Je hebt geïnvesteerd en bent er terecht zuinig op! Bij onze producten staan pictogrammen met uitleg over het schoonmaken. Gecoate en metalen menukaarten kúnnen in theorie in de vaatwasser op een voorzichtig spoelprogramma, maar dat heeft niet onze voorkeur. Gebruik nóóit vaatwastabletten of vaatwasmiddel! Idealiter neem je de menukaarten gewoon zelf af met een licht vochtige, pluisvrijedoek. Gebruik ook dan alléén water en geen schoonmaak- of afwasmiddel. Droog ze af met een theedoek en leg ze niet meteen op elkaar, maar zet ze eerst in een (afdruip)rekje.
5.3 Hoe reinig ik mijn menustandaarden?
Houten menustandaarden kun je afnemen met een licht vochtige doek. Doe dat wel egaal, dan voorkom je vlekken en laat ze daarna goed drogen. Als je menuhouders geolied zijn, vet ze dan af en toe opnieuw in met onderhoudsolie. Heb je een metalen menustandaard (RVS) dan kun deze met RVS-reiniger oppoetsen.